one glance and the avalanche drops

Walk the Moon – Avalanche

För att göra helgen lite bra i alla fall satte jag upp min lilla julgran. Det behövdes, känner jag. Nu har jag något att se fram emot, även om jag de senaste veckorna bara har känt en växande ångest inför jul. Jag vill hinna komma in i julkänslan innan det är julafton, trots att mitt fokus kommer att ligga på skolan i två veckor till. Nu har precis läst och pluggat klart det sista kapitlet i fysikboken. Det är en oerhörd lättnad att hinna bli klar 3 dagar innan provet. Nu vill jag bara ha det gjort och lägga det bakom mig så att jag kan gå vidare och förhoppningsvis börja må lite bättre. Det är verkligen inte kul att ha en lärare som får mig att känna mig sämst (som att jag inte redan vet att jag inte är ett geni, liksom). :)

for the light before

Scheisse. Har inte tittat in på bloggen på några dagar (shame on me) men har ändå grymt bra statistik för att knappt ha några läsare! Under tiden ni har tittat in på min ouppdaterade blogg har jag pluggat fysik och pluggat fysik. Min hjärna håller på att gå in i väggen men jag vet att det bara är att bita ihop och kämpa vidare, även om det känns skittungt just nu! Två veckor kvar av det här eviga plugget, men när jag går på lov, då går jag verkligen på lov.
 
Längtar!
Bon Iver – Beth/Rest (Work Drugs Remix) // Throwback till när jag såg solljuset senast (typ 14035109 år sedan)

Chiapudding

Jag har så länge lovat mig själv att blogga om chiapudding men jag har aldrig haft tid att ta bild på min frukost så det har inte blivit av. Idag däremot hade jag lite tid över (på grund av inställd förstalektion). SÅ här kommer min favoritfrukost.
 
Ingredienser: 
2 dl mjölk (mjölk, havremjölk, sojamjölk eller mandelmjölk).
En nypa vaniljpulver
2 msk chiafrön
 
Tillredning: Blanda ihop och ställ in i kylen över natten. Det kan vara bra att röra runt om någon timme igen. På morgonen därpå tillsätts bär, frukt, nötter, kokos (vad du känner för) och sedan är det dags att njuta av frukosten. När jag äter detta innan skolan brukar jag ta en macka/knäckebröd till för att inte bli hungrig under dagens första lektionerna. 
 
Jag har inte forskat på chiafrön, men enligt de som har gjort det är chiafrön rikt på antioxidanter, fiber, protein, Omega-3 (asbra för mig som inte äter fisk) och andra näringsämnen som sägs vara bra för olika saker. Chiafrön är dock rätt dyrt, men 300g räcker ett bra tag. :)

RSS 2.0